Contacteer ons

Mijn winkelmandje

  • Kassa

Verkoopsvoorwaarden

Algemene verkoopsvoorwaarden E-commerce
 
Voorafgaand
 
In onze algemene voorwaarden betekent:
 
-       Verkoper: Mechanic-International
-       Koper: de koper/handelaar en de koper/consument
-       Koper/handelaar: de natuurlijke- of rechtspersoon die koopt voor beroepsmatige doeleinden
-       Koper/consument: de natuurlijke persoon die uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden koopt.
 
Artikel 1. Algemene voorwaarden
 
Alle door MECHANIC-INTERNATIONAL bv (Hierna te noemen ‘MI’), gedane aanbiedingen, bestellingen, aannemingen en verkopen worden uitsluitend beheerst door onderhavige voorwaarden. ‘MI’ is geenszins gebonden door eventueel afwijkende verkoop- of leveringsvoorwaarden van de koper.

Door het gebruik van de website van MI en/of het plaatsen van een bestelling aanvaardt de koper deze algemene voorwaarden alsmede alle andere rechten plichten zoals die staan vermeld op de website.
 
Artikel 2. Identiteit
 
Alle producten worden aangeboden door:
 
MECHANIC INTERNATIONAL
 
Meersstraat 27
 
1730 Asse
België 
Tel. : + 32 2 453 13 07
Fax. : + 32 2 453 09 56
E-mail. : info@m-i.be
KBO: 0415.760.905.
Onze openingsuren : Elke werkdag van 8.00 tot 18.30 uur of na telefonische afsrpaak.
 
Artikel 3. Waarheidsgetrouwe informatie
 
De koper verklaart uitdrukkelijk dat de door hem medegedeelde gegevens waarheidsgetrouw zijn en erkent dat bij het geven van valse of misleidende informatie er geen overeenkomst tot stand komt.
 
Artikel 4. Bestellingen
 
Let op: Minderjarigen (onder 18 jaar) mogen niet tot een bestelling overgaan, tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd.
De informatie zoals weergeven op de website en/of webshop dient te worden opgevat als een uitnodiging om in onderhandeling te treden.
Alle goederen die de koper wenst aan te kopen worden bewaard in een virtuele winkelmand. Wanneer de koper gedaan heeft met winkelen en zijn bestelling wenst te plaatsen dan dient dit te geschieden door de op de website vermelde procedure te volgen.
 
 
De koper dient zijn contactgegeven en facturatiegegevens in te voeren en op “bevestig bestelling” te drukken om de bestelling op definitieve wijze te plaatsen. Hierna zal naar het door de koper opgegeven e-mailadres een orderbevestiging per e-mail verzonden worden. Dit heeft geenszins tot gevolg dat uw order werd aanvaard door MI. Alle bestellingen dienen te worden aanvaard door MI en dit zal geschieden door het naar de koper per e-mail versturen van een “bevestiging voor verzending”. De overeenkomst komt pas tot stand op het ogenblik dat een “bevestiging voor verzending” is verstuurd naar de koper.
 
De overeenkomst heeft dan ook enkel betrekking op de goederen die vermeld staan in de
“bevestiging voor verzending”. MI is geenszins gehouden tot het leveren van goederen die door de koper zouden besteld zijn maar niet voorkomen op de “bevestiging voor verzending”.
Klant en MI komen uitdrukkelijk overeen dat door gebruik te maken van elektronische communicatievormen een geldige overeenkomst tot stand kan komen. Met name ook het ontbreken van een gewone handtekening doet niets af aan de verbindende kracht van de overeenkomst.
De overeenkomst kan worden gesloten in de taal van de website waarin u koopt.
De elektronische bestanden van MI gelden hierbij, voor zover de wet dat toelaat, als een vermoeden van bewijs.
Alle aanbiedingen geschieden onder de voorwaarde dat de goederen voorradig zijn. Indien bepaalde goederen niet in voorraad zijn dan behoudt MI zich het recht voor om de koper te informeren over gelijkaardige en voorradige producten. Bestellingen worden zo snel als mogelijk afgeleverd. Indien de goederen uit voorraad leverbaar zijn, worden deze binnen de 48 uur binnen België uitgeleverd. Behoudens andersluidende uitdrukkelijke bepaling is de uiterste leveringstermijn 30 dagen na ontvangst van de “bevestiging voor verzending”, met uitzondering van betaling via overschrijving waarbij geldt dat de uiterste leveringstermijn 30 dagen is na ontvangst van de betaling. Voor de koper/consument geldt de door MI genoemde levertijd slechts als een indicatie zodat hieraan geen rechten kunnen ontleend worden.
 
 
Artikel 5. Prijzen
 
Alle prijzen zijn in Euro.
De prijzen van de producten staan vermeld op de website onder voorbehoud van kennelijke verschrijvingen. MI draagt er zorg voor dat alle op de website vermelde prijzen correct zijn zonder hiertoe een resultaatsverbintenis op te nemen. Indien MI een fout ontdekt in de opgegeven prijs van een product dat reeds het voorwerp uitmaakt van een door de koper gedane bestelling dan zal MI de koper hieromtrent informeren waarbij de koper de keuze heeft om de bestelling te bevestigen dan wel te annuleren. Bij gebreke aan reactie van de koper binnen de 14 dagen zal MI dit aanzien als een annulering van de bestelling.
 
De koper is de prijs verschuldigd die MI in haar bevestiging conform artikel 4 van deze voorwaarden heeft medegedeeld. Kennelijke (manipulatie-) fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden, kunnen ook na de totstandkoming van de overeenkomst door MI worden gecorrigeerd.
De prijzen zoals vermeld op de website zijn inclusief BTW en exclusief de leveringskosten doch deze worden duidelijk aan de koper medegedeeld. Vanaf 1000 Euro’s worden de bestellingen franco geleverd in heel België. (behoudens zendingen met afwijkende/speciale afmetingen)
Voor het buitenland worden steeds verzendkosten aangerekend. Deze zijn te verkrijgen op aanvraag bij onze transportafdeling.
De door ‘MI’ genomen beslissingen met betrekking tot het toepasselijke BTW-tarief en de vraag of er dan niet BTW wordt aangerekend zijn bindend voor de klant.
 
Eventuele andere meerkosten worden aan de consument/koper steeds voorafgaandelijke medegedeeld.
 
Artikel 6. Betaalmethoden
 
Ten aanzien van bepaalde betaalmethoden gelden nadere voorwaarden met betrekking tot de bezorgmethode en de eventuele kosten. Dit wordt duidelijk aan de koper medegedeeld voor het definitief plaatsen van de bestelling.
Bij bestelling via de website kan op de volgende manieren worden betaald:
 
-        Overschrijving
-        Kredietkaart (VISA, MasterCard)
-        BanContact
-        Maestro
-        iDeal
-        Sofort
-        Giropay
 
Om een veilige online betaling en de veiligheid van de persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd.
Indien de betaling niet onmiddellijk kan worden afgehandeld doordat gekozen wordt voor een financieel betalingsmiddel dat dergelijke onmiddellijke betaling niet kan tewerkstellingen, zal MI slechts overgaan tot levering nadat de betaling werd ontvangen.
Indien voor een betaalwijze met een kredietkaart wordt gekozen dan zijn hierop de voorwaarden van de desbetreffende kaartuitgever van toepassing.
De koper en Mechanic International komen uitdrukkelijk overeen dat door gebruik te maken van electronische communicatievormen een geldige overeenkomst tot stand kan komen. Met name ook het ontbreken van een gewone handtekening doet niets af aan de verbindende kracht van het aanbod en de aanvaarding daarvan.
Uw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we voor uw betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben.
 
Artikel 7. Facturatie en betaling
 
Nadat ‘MI’ de betaling heeft ontvangen zal een factuur worden opgemaakt aan de hand van de verzonden “bevestiging voor verzending”, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
Alle facturen zijn betaalbaar te ASSE of op elke andere plaats door ‘MI’ aangeduid. MI staat geen korting voor contante betaling toe.
De betalingen gebeuren contant, na afgifte van de factuur en, ingeval van toezending van de factuur binnen de 30 dagen na factuurdatum
Bij gebreke aan betaling op de vervaldag, brengen de facturen van rechtswege zonder ingebrekestelling een jaarlijkse intrest op van 12%. In geval de klant in gebreke blijft een vervallen factuur te betalen binnen de acht dagen volgend op een formele ingebrekestelling daartoe zal van rechtswege, onverminderd de nalatigheidsintresten en een vaste verwerkingsvergoeding van 30 € per aangetekend schrijven, een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn gelijk aan 15% van het factuurbedrag, met een minimum van 40 €.
Bij laattijdige betaling van een factuur vervallen van rechtswege alle openstaande facturen, ongeacht eventuele toegestane betalingstermijnen. Tevens vervallen alle eventuele prijskortingen en verminderingen.
 
Artikel 7. Levering
 
7.1.
 
Bestellingen worden zo snel als mogelijk afgeleverd. Indien de goederen uit voorraad leverbaar zijn, worden deze binnen de 48 uur binnen België uitgeleverd. Behoudens andersluidende uitdrukkelijke bepaling is de uiterste leveringstermijn 30 dagen na ontvangst van de “bevestiging voor verzending”, met uitzondering van betaling via overschrijving waarbij geldt dat de uiterste leveringstermijn 30 dagen is na ontvangst van de betaling. Voor de koper/consument geldt de door MI genoemde levertijd slechts als een indicatie zodat hieraan geen rechten kunnen ontleend worden.
Indien een product, dat tijdelijk niet op voorraad is door de Koper wordt besteld, zal worden aangegeven wanneer het product weer beschikbaar is. MI zal vertragingen zo spoedig mogelijk telefonisch of per e-mail aan de koper melden.
Leveringen vinden plaats op het door de koper tijdens de totstandkoming van de overeenkomst opgegeven adres.
 
7.2.
 
MI levert de goederen AF MAGAZIJN en dit door ze op zijn maatschappelijke zetel/bedrijfspand ter beschikking te stellen van de koper/handelaar. Vanaf dat ogenblik is de koper/handelaar verantwoordelijk voor alle kosten en risico’s die verbonden zijn aan het verpakken, laden en vervoeren tot de gewenste bestemming, zelfs indien de bestelde goederen worden beschadigd en/of vernietigd tijdens de installatie, montage of de verwerking ervan door de aangestelde van MI.
T.a.v. de koper/consument gaat het risico op verlies over bij de levering van het goed.
 
7.3.
 
De koper is verplicht het gekochte goed binnen de overeengekomen termijn af te nemen. Bij gebreke daarvan is ‘MI’ gerechtigd de betaling van de koopprijs van het niet afgenomen gedeelte te vorderen, dan wel de overeenkomst zonder rechtelijke tussenkomst ontbonden te beschouwen.
 
7.4.
 
Op vraag van de koper zal het transport van de bestelde goederen door ‘MI’ gebeuren. De bijkomende kosten worden duidelijk aan de koper medegedeeld voor het definitief plaatsen van de bestelling.
 
7.5.
 
Op vraag van de koper zal ‘MI’ de bestelde goederen installeren op het leveringsadres. De bijkomende kosten worden duidelijk aan de koper medegedeeld voor het definitief plaatsen van de bestelling.
Artikelen besteld via deze webwinkel kunnen worden geleverd in België en het buitenland.
De levering gebeurt door UPS of gelijkaardige transportfirma’s.  Orders boven de 1000 Euro’s worden franco geleverd in België.  Voor orders onder de 1000 Euro’s gelden transportkosten vanaf 15,00 Euro’s voor België.
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan Mechanic International. Klachten van de koper die betrekking hebben op zichtbare gebreken moeten door de koper binnen de 5 werkdagen na levering aan ons ter kennis worden gebracht. Dit dient schriftelijk te gebeuren met duidelijke en nauwkeurige omschrijving van de gebreken.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico van de zaak gaat over op het ogenblik waarop deze wordt beschikking gesteld van de koper.
 
 
Artikel 8. Protest
 
Behoudens het voor de koper/consument voorziene herroepingsrecht is het de koper niet toegestaan om producten zonder schriftelijke toestemming van ‘MI’ terug te zenden.
Behoudens schriftelijk protest op de wijze zoals hierna bepaald, worden alle leveringen van de goederen en dienst geacht door de klant bij de levering zonder enig voorbehoud te zijn aanvaard.
T.a.v. de koper/handelaar geldt dat iedere betwisting met betrekking tot zichtbare gebreken dient te worden geformuleerd onmiddellijk bij aflevering der goederen of werken. In verband met verborgen gebreken dient door de koper/handelaar te worden geprotesteerd binnen de acht dagen na ontdekking ervan. Alle protesten en/of betwistingen dienen aan ‘MI’ ter kennis worden gebracht per aangetekende brief.
De koper/consument moet alle klachten, indien de gebreken zichtbaar zijn, binnen de twee maanden na levering of plaatsing melden aan ‘MI’ door middel van een aangetekend schrijven en dit op straffe van verval.
Indien de gebreken verborgen waren dan moet de koper/consument dit binnen de twee maanden vanaf de dag waarop het gebrek werd vastgesteld melden aan ‘MI’ dor middel van een aangetekend schrijven, en dit op straffe van verval.
De koper dient ‘MI’, op straffe van verval, in staat stellen om een deugdelijk onderzoek in te stellen, hetgeen betekent dat de goederen worden terug bezorgd aan ‘MI’ in ongeschonden staat en in de originele verpakking.
Indien na onderzoek is gebleken dat het “goed” gebrekkig is, verkiest de koper/consument een kosteloze herstelling of vervanging. Blijkt dit niet mogelijk te zijn, dan heeft de koper/consument recht een passende prijsvermindering of de ontbinding van de overeenkomst te vragen, zonder dat dit het recht opent op een bijkomende schadevergoeding.
 
Artikel 9. Garantie
 
De waarborgen zijn deze die aan ‘MI’ worden toegestaan door de werkhuizen, vervaardigers, fabrieken van de goederen die zij verkopen.
Voor de koper/consument geldt de wettelijke garantie van 2 jaar. Deze garantie dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestond bij de levering van de goederen. Gedurende deze twee jaar verbinden wij ons ertoe het defecte artikel of onderdeel kosteloos te vervangen of te herstellen. Wij behoudens ons het recht voor om het artikel te ruilen indien de kosten voor herstelling buiten verhouding zijn, of indien een herstelling onmogelijk is. Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden na de levering, worden niet geacht aanwezig te zijn op het ogenblik van de levering, behoudens tegenbewijs van de klant.
Om een beroep te doen op de garantie, met de koper het aankoopbewijs, het kasticket of de factuur kunnen voorleggen. De garantie is niet overdraagbaar. Elk gebrek dient binnen de 2 maanden na vaststelling, binnen de garantieperiode, ervan te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
De koper dient vooraf contact te nemen met ‘MI’ om praktische afspraken te maken. Naargelang de aard van het artikel kan ‘MI’ beslissen om het defecte artikel hetzij op te halen voor herstelling
(voordeur) hetzij bij de koper thuis laten herstellen.
De garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verergering van de toestand door nalatigheid, valpartijen, gebruik het artikel in strijd met het doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het toestel, hardhandig gebruik, foutieve montage, slecht onderhoud, onjuiste behandeling, abnormaal, commercieel of incorrect gebruik.
 
Evenmin is de garantie van toepassing wanneer er zonder schriftelijke toestemming van ‘MI’ reparaties, veranderingen door de koper, gebruiker of door derden werden uitgevoerd aan de geleverde goederen.
 
Artikel 10. Producten
 
‘MI’ stelt alles in werk om ervoor te zorgen dat de kleuren op de website zo goed mogelijk overeenstemmen met die van het eigenlijke product. Wegens technische beperkingen kunnen bepaalde kleuren verschillen.

Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Mechanic International niet. Mechanic International is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Mechanic International is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst.
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Mechanic International. Mechanic International kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
 
Artikel 11. Herroepingsrecht
 
De koper/consument heeft het recht om aan de verkoper mede te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van een motief binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het artikel. Daartoe kan hij gebruik maken van het herroepingsformulier dat u hier kunt vinden.
Deze termijn laat de koper toe het gekochte artikel te beoordelen zoals in een winkel.
De koper kan het gekochte artikel bekijken en inspecteren. Tijdens deze periode dient de koper het aangekochte goed met de nodige zorg te hanteren. De koper is aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Wanneer het artikel niet meer verkoopbaar is zal dit volledig worden aangerekend.
Onverwijld en in elk geval binnen de 14 dagen na de dag waarop de koper zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan ‘MI’ heeft medegedeeld zendt de consument de goederen terug of overhandigt deze aan ‘MI’ of aan een persoon die door ‘MI’ gemachtigd is om de goederen in ontvangst te nemen, tenzij ‘MI’, aangeboden heeft om de goederen zelf af te halen.
De consument draagt de kosten van het terugzenden van de goederen.
Indien ‘MI’ de artikelen in ongebruikte staat en in hun originele verpakking met alle toebehoren ontvangen, ontvangt de koper terugbetaling binnen de 30 dagen nadat de goederen door ‘MI’ in ontvangst werden genomen.
De consument kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn.
 
Artikel 12. Overmacht
 
‘MI’ is nimmer aansprakelijk voor de schade als gevolg van storing in de bedrijfsactiviteit, persoonlijk letsel, waardevermindering of verlies van goederen en/of gegevens welke andere schade ook, die het directe of indirecte gevolg is van door ‘MI’ geleverde tussenkomst, goederen, diensten en/of adviezen, dan wel vertraging in of achterwege blijven van leveringen, en die door de klant en/of derden mocht ontstaan. Indien deze aansprakelijkheid, om welke reden dan ook zou worden vastgesteld is zij in ieder geval beperkt tot 30% van de waarde van de bestelde werken.
 
In alle gevallen is de verantwoordelijkheid van de verkoper steeds beperkt tot zijn keuze:
-        Hetzij tot een vermindering van de prijs in verhouding tot de hoeveelheid gebrekkige goederen.
-        Hetzij tot de eenvoudige terugbetaling van de door de partijen overeengekomen eenheidsprijs.
-        Hetzij tot de eenvoudige vervanging van de gebrekkige goederen waarbij de vervangen goederen terug eigendom van ‘MI’ worden. Dit alles zonder dat ‘MI’ gehouden is tot verdere schadeloosstelling.
‘MI’ wordt bevrijd van al haar verplichtingen in geval van overmacht. Als overmacht wordt conventioneel beschouwd elke feitelijke en/of juridische situatie, welke de oorzaak moge zijn, die voor ‘MI’ tot gevolg heeft dat de aan de uitvoering van de verbintenis verbonden kostprijs met meer dan 30% wordt verhoogd. De klant garandeert en zal ‘MI’ hiervoor, voor zoveel als nodig vrijwaren, dat zij vanwege de fabrikant en/of verdeler van de hardware/software waaraan ‘MI’ werken, aanpassingen, verbeteringen, dient uit te voeren / aan te brengen, de toestemming bekwam teneinde deze werken door ‘MI’ te doen uitvoeren.
 
Artikel 13. Eigendom
 
Eigendom van een product gaat, niettegenstaande de feitelijke levering, pas op de Koper over, nadat deze de betaling die verschuldigd is voor dit product volledig heeft voldaan, daaronder mede begrepen vergoeding van rente en kosten.
Voormelde goederen dienen op eerste verzoek aan MI te worden geretourneerd. Bij gebreke aan teruggave heeft MI het recht, en zij wordt daartoe door de klant uitdrukkelijk gemachtigd, de goederen terug te halen, desnoods middels het betreden van de ruimtes van de klant waar de goederen zich bevinden.
De koper mag de producten, voordat de eigendom daarvan is overgegaan, niet belasten, verkopen, doorleveren, vervreemden, bewerken of op enige andere wijze bezwaren.
 
Artikel 14. Verantwoordelijkheid verkoper
 
‘MI’ is nimmer aansprakelijk voor de schade als gevolg van storing in de bedrijfsactiviteit, persoonlijk letsel, waardevermindering of verlies van goederen en/of gegevens welke andere schade ook, die het directe of indirecte gevolg is van door ‘MI’ geleverde tussenkomst, goederen, diensten en/of adviezen, dan wel vertraging in of achterwege blijven van leveringen, en die door de klant en/of derden mocht ontstaan. Indien deze aansprakelijkheid, om welke reden dan ook zou worden vastgesteld is zij in ieder geval beperkt tot 30% van de waarde van de bestelde werken.
 
In alle gevallen is de verantwoordelijkheid van de verkoper steeds beperkt tot zijn keuze:
 
-        Hetzij tot een vermindering van de prijs in verhouding tot de hoeveelheid gebrekkige goederen.
-        Hetzij tot de eenvoudige terugbetaling van de door de partijen overeengekomen eenheidsprijs.
-        Hetzij tot de eenvoudige vervanging van de gebrekkige goederen waarbij de vervangen goederen terug eigendom van ‘MI’ worden.
 
Dit alles zonder dat ‘MI’ gehouden is tot verdere schadeloosstelling.
 
Artikel 15. Inhoud
 
‘MI’ garandeert geenszins en kan hiervoor evenmin enige verantwoordelijkheid aanvaarden, dat de kleur, de vorm en/of het model van de geleverde goederen volkomen identiek zijn aan de op de website afgebeelde modellen.
 
Artikel 16. Vragen of klachten
 
Alle vragen, klachten of opmerkingen kunnen worden verstuurd naar onze klantendienst via info@m-i.be. Mechanic International stelt alles in het werk om uw klacht zo spoedig mogelijk na ontvangst te behandelen.

Toegang tot buitengerechtelijke klachten- en geschillenbeslechtingsprocedures.
https://www.unizo.be/sites/default/files/reglement_-_13_januari_2017.pdf

 
Artikel 17. Auteursrecht
 
De inhoud van deze website en andere publicaties van MI zijn eigendom of staan onder licentie van MI of worden gebruikt met de toestemming van de eigenaar.
 
Reproductie is ten strengste verboden, tenzij met uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
 
Artikel 18. Geschillen
 
In geval van betwisting met betrekking tot uitvoering en/of interpretatie van de tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst zijn uitsluitend de rechtbanken te RPR BRUSSEL bevoegd. Zo de betwisting krachtens de bepaling van het Gerechtelijk Wetboek aan de vrederechter toekomt, zal de Vrederechter van RPR BRUSSEL uitsluitend bevoegd zijn. Het Belgisch recht zal steeds van toepassing zijn.

Naast de rechtbanken van de woonplaats van de consument, die bevoegd zijn om kennis te nemen van gerechtelijke geschillen, kan de consument zich ook wenden tot het ODR-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Print